חשיבותו של דו"ח אופטימיזציה לאתר שלכם

אחרי השקעה רבה בבניית אתר האינטרנט שלכם, נותר דבר אחד: להשקיע בקידומו. כחלק מאסטרטגיית הקידום שלו (בכל זאת, אתם רוצים לטפס כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש), חשוב להפיק מדי פעם דו"ח אופטימיזציה. רגע לפני שתוצג בפניכם החשיבות הרבה של דו"ח שכזה, צריך להבין אחת ולתמיד: מהי אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה מגלמת בתוכה שלל פעולות החולקות את אותה המטרה: להפוך את האתר שלכם למדוייק יותר ו"נכון" יותר. אותן פעולות אמורות לשקם חלקים מסוימים באתר, לשדרג דפים ולמקסם את היכולת של האתר ברחבי הרשת. אותן פעולות רלוונטיות לכל אלמנט באתר שלכם: החל מרמת התוכן, דרך קוד האתר ועד מידת הידידותיות שלו כלפי הגולשים.

למה אופטימיזציה לאתר צריכה בכלל לעניין אתכם?

אתם בעלי עסקים, שכל מה שמעניין אותם הוא שיהיה להם אתר אינטרנט. הסיבה? ייצוג ברחבי הרשת ואפשרות להגיע כמה שיותר לידים. ואכן, זוהי המטרה של האתר שלכם. עם זאת, על מנת שאכן תצליחו להגיע לכמה שיותר לקוחות, יש להתאים את האתר למנוע החיפוש המוכר – גוגל. מנוע החיפוש אוהב דברים מסוימים, סולד מדברים מסוימים ובעיקר מכתיב שפה אחידה וברורה שהוא דורש מכל האתרים לדבר בה. 

ההתאמה של האתר שלכם היא בעצם האופטימזציה שעושים – הפיכת האתר שלכם לדובר שפת הגוגל. האחריות להתאמת האתר היא של בונה האתר ומקדם האתר, ועושים זאת באמצעות פעולות שונות: תגיות, דגש על אחסון ומהירות אתר, מדידת אחוזי הנטישה, כמה זמן נשארים הגולשים באתר ועוד.

דו"ח אופטימיזציה – מה זה?

אז איך יודעים האם האתר שלכם אכן מותאם לגוגל? באמצעות הפקת דו"ח אופטימיזציה. מדובר על דו"ח שמפיק אותו איש SEO, או מקדם האתרים שלכם. 

אילו תקלות ניתן למצוא בבדיקה שעושים לאתר לטובת הפקת הדו"ח?

  • לא ניתן לשלוח הודעות דרך עמוד יצירת הקשר
  • לחיצה על הקישור לאינסטגרם מובילה לעמוד ריק
  • ישנו תוכן מועתק (וכן, גוגל מעניש על זה בחומרה)
  • הצ'ט בוט לא מגיב באופן ענייני 
  • לא ניתן להשלים רכישות באתר
  • כשלוחצים על דף האודות, מופיעה שגיאה ועוד…

"נו, אני אפיק דו"ח כזה בעצמי. לא הבנתי את הקטע"

טכנית, תוכלו גם אתם לסרוק את האתר שלכם ולבקר אותו. בפועל, ישנן 2 בעיות מרכזיות:

  • לא תמיד יש לכם את הפנאי ואת הזמן להשקיע בסריקת האתר
  • ובעיקר: לעתים, קשה לתת לעצמך ציונים ולבקר את האתר שלך בצורה אובייקטיבית

האתר שלכם הוא אתם – הוא הפנים שלכם, העיסוק שלכם והמפעל שהקמתם בעשר האצבעות שלכם. להעביר עליו ביקורת? לעתים קצת קשה. נדרשת גישה מקצועית, עין חדה ויכולת לרדת לפרטים הקטנים ביותר. בעת מעמד סריקת האתר לטובת הפקת הדו"ח, בודקים את מהירות האתר, את איכות התוכן שבו, סרגלי הכלים, שגיאות אפשריות במעבר בין עמודים וכיוצא בזה. מדובר על עבודה מורכבת שדורשת ריכוז רב, עירנות ובעיקר מקצועיות. 

אז כל כמה זמן צריך להפיק דו"ח אופטימיזציה?

מדובר על שאלה מצוינת! התשובה? קצת יותר מורכבת. האינטרנט הוא סביבה חיה, נושמת ודינאמית. כלומר, אתר שעבר אופטימיזציה, הוא לא אתר שלא צריך יותר לבצע בו בדיקות שכאלו. נסו לחשוב על עצמכם כיצורים חיים: הרי שאתם מקפידים לעשות בדיקות אחת לשנה על מנת לשלול כל חשש לבעיות רפואיות. דומה הדבר עם האתר שלכם: סריקת האתר והפקת דו"ח אופטימיזציה, שוללת או מאשר ליקויים וכשלים במבנה האתר שיש לתקן.

ההמלצה אליכם? אחת לשנה, בקשו ממקדם האתר שלכם או מאיש מקצוע חיצוני, שיפיק בעבורכם את הדו"ח. במקרה הטוב? תקבלו את הבשורות כי האתר שלכם מותאם לדרישות גוגל. במקרה הפחות טוב? תקבלו מפרט מלא של כל התקלות וכך תוכלו לתקנן. התוצאה: התאמת האתר בצורה מושלמת לגוגל, שתוכל לקדם אתכם ולאפשר לכם ליהנות מכמה שיותר פניות. 

איך מתבצעת בפועל הבדיקה לטובת הפקת הדו"ח?

על ידי איש מקצוע. חשוב לציין זאת מאחר וישנן בדיקות המתבצעות באמצעות תוכנות שונות. במקרה הזה, הבדיקה היא אנושית לחלוטין. איש המקצוע (שיכול להיות מקדם האתר או מומחה SEO), בוחן את האתר לאורכו ולרוחבו. הוא נכנס ויוצא מקישורים, מנסה לשלוח לכם הודעות דרך עמוד יצירת הקשר, הוא בוחן את מהירות האתר, עד כמה הוא נוח למשתמש, האם יש בו תכנים מועתקים, האם ישנם כשלים ברמת הקוד וכיוצא בזה.

זיכרו: מבלי שאתם דואגים להפיק דו"ח אחת לתקופה, אתם לא באמת יכולים לדעת האם שגיאות שבתוך האתר מונעות מכם להתקדם במנוע החיפוש. בעת שאתם נשארים מאחור בתוצאות החיפוש, המתחרים שלכם כובשים חלקים נכבדים יותר מקהל היעד.

עוד מאמרים מעניינים באופטימזציה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן