אופטימיזציה, תיקון שגיאות באתר שלכם ודירוג גבוה בגוגל

לא משנה כלל אם יש לכם מספרה, מאפיית בוטיק או עסק של שיפוצים – כולכם חולקים את אותה המשאלה: להופיע בתוצאות כמה שיותר גבוהות במנוע החיפוש גוגל. אז נכון, נדרשת עבודה מאומצת והתמדה על מנת להגיע לדירוגים הגבוהים, אך לא מדובר על משימה בלתי אפשרית. כבעלי עסקים, כל מה שאתם יודעים בשלב זה הוא שאתם רוצים אתר אינטרנט – כזה שיוכל לתקשר בשמכם מסרים אל מול המתעניינים. מה שלא כולם יודעים הוא שאתר לא מספיק, בטח שלא בשביל להוביל.

הנושא של אופטימיזציה לאתר הוא אחד הדברים שיותר צריכים לעניין אתכם. יכול מאד להיות, שגם אחרי שהשקעתם המון כסף וזמן בבניית האתר, הוא עדיין לא משרת אתכם. בפועל, אתר שממוקמם בדף מספר 30 במנוע החיפוש, ככל הנראה לא יזכה אתכם בלידים חמים ובלקוחות חדשים. לעומת זאת, דף בעמודים הראשונים דווקא כן. 

לפניכם, כל מה שחשוב לדעת על אופטימיזציה, על החשיבות של תיקון שגיאות שונות באתר ואיך כל זה קשור לקידום האתר שלכם? המדריך השלם, לפניכם:

אז האם האתר שלכם מדבר בגוגלית?

הדרך הטובה ביותר היא פשוט להתחיל בהתחלה. מה שישפיע על מיקום הדף שלכם, הוא הבקיאות של האתר שלכם בשפת הגוגל. אז נכון, אין באמת שפה שכזו (בטח שלא שפה מדוברת), אך מנוע החיפוש מצפה מכם לבצע התאמה מלאה לסטנדרט שהוא מציב. כל עוד האתר שלכם יעמוד בכל התנאים של גוגל (מבנה האתר, מהירות, איכות התוכן, תגיות וכן הלאה) – הרי שתקודמו. האתר שלכם נבנה בספונטניות מבלי לבצע התאמות מיוחדות לגוגל? זוהי כבר בעיה.

ראשית, יש לבנות את האתר על פי המתווה של גוגל. בונה האתרים שלכם צריך לבנות את האתר בהתאמה מלאה למנוע החיפוש, כאשר המשך העבודה יהיה של מקדם האתרים. מבלי שהאתר מותאם לסביבה של גוגל, הרי שהוא ישאר מאחור וכך אין באמת כל תכלית לאתר.

בהמשך, נדרשת בדיקה נוספת שהיא סריקה המתבצעת על ידי איש SEO. מטרת הסריקה הזו היא להפיק דו"ח אופטימיזציה, המשקף אילו כשלים קיימים באתר ואיך יש לתקנם. תיקון השגיאות משרת אתכם בשני היבטים:

  • ראשית, אתם מנגישים אתר איכותי יותר לקהל הגולשים וכך מונעים נטישות
  • שנית, תיקון השגיאות משפר את הדירוג שלכם ומאפשר לכם להתקדם בהרמוניה בתוצאות החיפוש

"אפשר לבצע אופטימיזציה לבד?"

השאלה הזו דומה לשאלה האם אפשר להחליף לבד מצבר ברכב, לבצע עבודות חשמל בבית או לתקן את המעלית בעצמכם. את הכישורים האלו אמנם תוכלו לרכוש, אך כעת אתם צריכים איש מקצוע שיבצע זאת בעבורכם. קיצורי דרך לא יובילו אתכם לשום מקום, אלא רק יגרמו לכם לתסכול ולפגיעה בפופולאריות האתר שלכם. מקדם האתרים או איש ה-SEO, הם אלו שיכולים להפיק את הדו"ח עבורכם. 

בדיקת האתר שלכם לטובת איתור השגיאות, דורשת במיומנות רבה, היכרות עם החוקים של גוגל, בדיקה יסודית של כל עמוד וכל קישור באתר וירידה לפרטים הקטנים ביותר. שגיאות שלא מתוקנות, לא נעלמות כך מעצמן, אלא שלגוגל יש תכונה לזכור והוא מעניש. בשיח הדיגיטלי, העונש הכבד ביותר שתוכלו לקבל הוא עיכוב קידומכם במנוע החיפוש, וחבל. 

שיפור המהירות משפיע על הקידום שלכם!

אולי בכביש מהירות גבוהה תסכן אתכם, אך בכל הקשור לאתר האינטרנט – ככל שתהיו מהירים יותר, כך יותר טוב. גלישה איטית באתר נחשבת כשגיאה לכל דבר ועניין, ויש לתקן את הנושא הזה במהירות. מה קורה בעצם עם אתרים איטיים? הגולשים שלכם נכנסים לאתר, מאבדים סבלנות וכך יש לכם אחוזי נטישה גבוהים. גוגל יודע לזהות את זמן השהייה של הגולשים באתר, ובמקרה הזה הוא מבין כי הם עוזבים כעבור מספר שניות.

כך, האתר שלכם משתקף כאתר שלא מעניק ערך מוסף, וחמור מכך: מבריח את הגולשים. עם בדיקת אופטימיזציה לאתר, ניתן לזהות בקלות מהי מהירות האתר, ובהתאם לפעול על מנת לשפר בו את המהירות. איך מתקנים את התקלה? עם החלפת שרת האחסון לדוגמא. 

עמוד יצירת הקשר לא עובד? אתם מפסידים. והרבה.

ישנן שגיאות שלא חשוב לתקן אותן רק עבור גוגל, אלא בעיקר עבורכם! לקוח שלכם הביע התעניינות, שלח לכם פנייה בעמוד יצירת הקשר והיא לא הגיעה אליכם? כן, זו שגיאה! בעת שאתם לא מתקנים את השגיאה הזו מיידית, אתם גם מפסידים לקוח פוטנציאלי, וגם גוגל משקיף עליכם מהצד ופוגע בקידום. לעתים, אתם כלל לא מודעים לכך שישנה שגיאה כזו, ואתם פשוט בטוחים שאיש לא מתעניין בכם. רק דו"ח אופטימיזציה יכול לעלות על שגיאה שכזו ובהתאם ניתן לפעול לתקנה.

עוד מאמרים מעניינים באופטימזציה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן